Het resultaat van mijn vijf maanden lange casestudy bij het sieraden- en interieur accessoire merk À la is het koffietafelboek ‘À la Our Story’. Deze casestudy was onderdeel van mijn HBO bachelor opleiding Allround Styling aan Academie Artemis, Amsterdam.

Tijdens mijn onderzoek ontdekte ik dat À la’s wholesale klanten niet of nauwlijks op de hoogte zijn van het unieke verhaal en kernwaarden van het merk. Deze waarden heb ik gehighlight in het boek, doormiddel van vijf ‘rules to live by’: explore the world, discover treasures, support the local community, curate your collection and share with others. Ik heb gekozen voor Engels als voertaal in het boek omdat À la ook in het buitenland verkocht wordt, en verdere internationale uitbreiding ambieert. De vijf kernwaarden worden vergezeld door inspirerende reisfotografie van de oprichters van het merk, alsmede afbeeldingen van hun kern producten.

De materiaal- en kleur keuzes in het boek zijn mijn visualisatie van het merk. Geprint op crème wit biotop papier, ingebonden in een zacht groen linnen kaft met een mat crème witte stofomslag. Het boek wordt gepresenteerd in een donkerbruine verpakking, met het À la logo. In deze verpakking bevindt zicht een uitsnede waar het lookbook in geplaatst kan worden, aangezien deze elk half jaar vernieuwd.

Het koffietabelboek werd zeer enthousiast ontvangen en is in gebruik genomen door À la in meetings met wholesale klanten, bij beurzen en evenementen.

Concept en vormgeving: Lisa Bernson
Product- en reisfotografie: À la
Drukkerij: Ruparo Amsterdam

2015-2016